Art Works 2019

uit 2019 tot 2019 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Check Mate

2019

Hier zien we Mathilde Willink als beschadigd persoon. De neushoorns, afkomstig uit hetwerk van Carel Willink( Neushoorns in Parc Sceaux) verwijzen naar haar eenzaamheid, pijnn en wispelturigheid. de koning ( Carel Willink) triompheert hoog boven haar op de schommel en heeft haar schaakmatgezet, de koningin is gevallen. De rozen staan symbool voor de liefde die ooit was.

Complicated

2019

Uit serie kleine werkjes , licht surrealistische voorstelling met dieren

Godess Europe, United in Diversity

2019

godin europa in harnas met de hoorns van Zues die haar in de griekse mythe ontvoerde door het gedaante van een mooie witte stier aan te nemen. Haar lans doorkruist Engeland, verwijzend naar het debakel Brexit. de landen van Europa dicht tegen elkaar aan maar nog gescheiden. Als de verscheidenheid van het direnrijk zal Europa langszaam aan vorm aannemen met elk land zijn eigen cultuur. Zal er ooit EEN europese cultuur bestaan?

Hope for the future, from Rijn to Rijks

2019

Droomde jonge Rembrandt ervan wereldberoemd te worden? Geboren in molen de Rijn te Leiden, verantwoordelijk voor zijn achternaam en zichtbaar aan de horizon, vertrok hij naar Amsterdam waar hij na een turbulent en succesvol leven in het Rijksmuseum kwam te hangen, zichtbaar recht op de achtergrond. De Bedreigde zwaan, een van de eerste schilderijen die werden aangekocht door het rijksmuseum als symbool van protectie. Trots draagt hij de wapenen van Leiden en Amsterdam op zijn mantel. De tulpen verwijzen naar rijkdom en succes. Zijn vinger wijst trots naar Nederland. De wereldbol is een verwijzing naar zijn status van wereldberoemde burger.

Hot or not

2019

Uit serie kleine werkjes, licht surrealistische voorstellingen met dieren

in love

2019

Uit serie licht surrealistsiche werkje.

Slaapmuts

2019

Uit serie mini werkjes, licht surealistische voorstelling met dieren

The Last Call

2019

Dit werk is gebaseerd op het schilderij”De Aanval” van Carel Willink, waarbij Mathilde staat afgebeeld als een hybride verschijning, half vis half mens. Hiermee wordt de nadruk gelegd op haar grote wens met de dolfijnen te zwemmen als laatste poging ( The Last Call)  zichzelf uit haar depressie te halen nadat Willink haar had verlaten. De bedreigende omgeving heb ik gebruikt om de psychische nood waarin ze verkeerde, uit te beelden. Was de zeemeermin de hallucinatie van vermoeide zeelieden? Bracht ook Mathilde Carel het hoofd op hol toen hij het hard nodig had? Werd ze langzaam het symbool voor de vernietigende kracht van haar eigen verleiding?

THE WOUNDED MUZE

2019

Ik ben de maan die een zon nodig heeft om te stralen, citeerde Mathilde. Hier afgebeeld als de godin van de maan, de gewonde muze met twee stoeipoezen aanhaar voeten, gewond, een gebroken lans, de strijd is voorbij. het klokje om de linkerkat verwijst naar de tijd die verstrijkt en een einde zal maken aan de bijzondere relatie die ze had met haar “Willink” Symbool voor deze liefde staat hde Lovers Eye om de nek van de andere kat.